טסים עם הילדים לארה"ב? המידע המלא על ויזה לילדים

ארצות הברית היא יעד תיירותי פופולרי מאוד עבור ישראלים, היא מציעה שפע אטרקציות וחוויות ואיו ספק כי מדובר ביעד נהדר לטיסה עם ילדים. מעבר למגוון הרחב שיש לארה"ב להציע, לרבים מהישראלים יש בה בני משפחה וחברים. אזרחי ישראל, נכון להיום, צריכים ויזה לארצות הברית כדי להכנס אליה. תהליך הוצאת הויזה הוא יחסית מסורבל וארוך, והוא כולל הגשת בקשה לוויזה באתר האינטרנט של השגרירות האמריקאית בישראל, מילוי טופס מקוון, הגשת מסמכים ולבסוף ראיון בשגרירות האמריקאית. תנאי נוסף שחשוב להכיר אם ברצונכם לטוס לארה"ב הוא קיומו של דרכון בתוקף לפחות למשך שישה חודשים מיום ההגעה לארה"ב.

הוצאת ויזה לילדים 

הליך הוצאת הויזה לארה"ב לילדים מתבצע באופן דומה להוצאת ויזה למבוגרים. עם זאת, ילדים מתחת לגיל 14 אינם נדרשים להגיע לראיון אישי בשגרירות, במידה ולשני הוריהם יש ויזה בתוקף.

אם לשני ההורים אין ויזה בתוקף, הילד לא יוכל להיכנס לארה"ב (אפילו אם יש לילד ויזה בתוקף). אם לאחד ההורים יש ויזה בתוקף, הילדים יכולים להיכנס לארה"ב עם ההורה הזה, גם אם להורה השני אין ויזה בתוקף. 

כמו כן, לא כל הילדים זקוקים לויזה לארצות הברית. ילדים של אזרחים אמריקאים אינם זקוקים לוויזה, וילדים שהוריהם מחזיקים ויזת תייר או ויזת עסקים לטווח ארוך אינם זקוקים לוויזה.

תהליך הוצאת ויזה לילדים 

תהליך הוצאת ויזה לילדים מעל גיל 14 זהה לתהליך של המבוגרים, אך הילד צריך להגיע לראיון האישי בשגרירות ארה"ב בליווי אחד מהוריו או אפוטרופוס חוקי אחר.

עבור הוצאת ויזה לילדים מתחת לגיל 14 אין צורך בהגעת הילד לראיון בשגרירות ארה"ב וזאת בתנאי שלשני ההורים יש ויזה בתוקף. 

את מסמכי הבקשה עבור הילד אפשר למסור לשגרירות בשתי דרכים:

  • באמצעות דואר שליחים של דואר ישראל. 
  • במידה וקרוב משפחה מדרגה ראשונה (הורה או אח) מגיע לראיון בשגרירות, הוא יכול להביא איתו את מסמכי הבקשה של הילד.

תשלום אגרה

בכדי להוציא ויזה לארה"ב לילדים יש לשלם את האגרה אשר היא זהה בסכומה למה שנדרש בעבור מבוגר. סכום האגרה המבוקשת עבור הוצאת ויזת תייר משתנה מדי פעם ויש להתעדכן בסכום האגרה באתר השגרירות. רק לאחר שתשלמו את האגרה תוכלו להמשיך את התהליך ולקבוע תור לראיון בשגרירות במידה וגיל הילד מעל 14. 

מילוי טופס מקוון DS-160

יש למלא באתר השגרירות טופס בקשה לויזה עבור הילד. זהו למעשה אותו טופס שממלא גם מבוגר המגיש בקשה לויזה ונקרא DS-160. הטופס הוא בשפה האנגלית ועליכם לענות במדויק על כל השאלות ולמלא את הטופס באופן כנה ומלא. 

אילו מסמכים צריך לצרף לבקשה 

המסמכים שאותם יש להגיש לשגרירות ארה"ב: 

אישור רישום בקשה לויזה ותשלום האגרה – כדי להגיש בקשה לויזה לארה"ב, יש לרשום את הילד באתר האינטרנט של השגרירות האמריקאית בישראל ולשלם את האגרה. בתום הרישום יש להדפיס את אישור המסירה ולצרף למסמכי הבקשה לויזה. 

טופס בקשה לויזה DS-160 – זהו הטופס שממלאים באופן מקוון. חשוב למלא במדויק את כל הסעיפים ולענות על כל השאלות. בתום מילוי הטופס תקבלו אישור הכולל ברקוד אשר ייסרק בשגרירות. יש להדפיס את האישור ולצרף למסמכים המוגשים לשגרירות. 

תמונת פספורט של הילד בגודל של 5*5 סנטימטר – התמונה צריכה להיות על רקע לבן אחיד, להציג את הראש והכתפיים של הילד, כאשר אזניו חשופות ועיניו פקוחות לרווחה. על התמונה להיות מששת החודשים האחרונים.

אישור הסכמה אשר חתום ע"י שני ההורים – האישור צריך להיות כתוב בשפה האנגלית וניתן להורידו מאתר שגרירות ארה"ב.

אישורים נוספים 

אם ישנו מבוגר אחר שנוסע עם הילד לארה"ב יש לצרף צילום ויזה של אותו אדם, וכן צילום דרכונים של ההורים.  יש לציין כי בעבור ויזה לארה"ב לילדים שאינה ויזת תייר יידרשו מסמכים נוספים.

תפריט נגישות