בודפשט: מסלול אפשרי #1

נכתב על ידי: עדי זיפו קופ מקבוצת הפייסבוק בודפשט עם ילדים
6 ימים מלאים בהרכב של 5 מבוגרים ו7 ילדים, פסח 2022.

בבודפשט הייתי כבר כמה וכמה פעמים (מי סופר…). אבל הפעם התכנון היה להגיע בהרכב משפחתי מלא עם הילדים וזה דרש כבר התארגנות אחרת ותכנון מסלול של מקומות שנרצה להגיע אליהם מראש ושמירת כל המקומות המועדפים במפה. חלק מהמקומות הזמנו כרטיסים מראש.

יום ראשון – טיסת אל על מישראל, נחיתה בבודפשט. נסיעה בשתי מוניות שהזמנו מראש (גדולה ורגילה) 60 יורו לשתיהן. הגעה בשעה 11:30 בבוקר למלון MEDOSZ המעולה! קבלת חדרים גדולים, נקיים וכיפיים שענו על הציפיות של כולנו. המלון ממוקם באזור מעולה ומרכזי.

יציאה מהמלון רגלית לרחוב אנדראשי, הליכה על הרחוב עד בניין האופרה והמשך לכיוון תחנת המטרו של הבזיליקה, עצירה בדוכן הקיורטוש המעולה (500 פורינט לקיורטוש). המשכנו דרך הגלגל הענק ליד כיכר ארג'בט שם היה שוק אביבי קטן לכבוד הפסחא ומשם לתחנת המטרו המרכזית DEAK לקניית כרטיסי מטרו שבועיים. על מנת לקנות כרטיס שבועי לקבוצה (עד 5 אנשים) יש צורך לקנות כרטיסים בקופות ולא במכונות האוטומטיות. במכונה האוטומטית יש לקנות רק כרטיסים בודדים או שבועיים לאדם אחד.

לאחר קניית הכרטיסים נסענו במטרו לשוק המקורה (תחנת המטרו (ירוק) FOVAM TER) טילנו על גשר החירות, עם הנוף לדנובה. טיול בשוק, ארוחת צהריים – לאנגוש, גולש ושניצלים לילדים בקומת האוכל למעלה, וכמובן סיבוב קצר בסופר למטה.

הליכה על כל רחוב הואצי עם עצירה בחלק מהחנויות עד שהגענו חזרה לתחנת המטרו המרכזית DEAK ומשם לקחנו מטרו צהוב חזרה למלון (תחנת האוקטוגון OKTOGON).

ארוחת ערב הזמנו מראש (כי אנחנו הרבה אנשים) בthe MAGIC, מקום מהמם לצילומים, אווירה נחמדה, האוכל סביר לא עפנו עליו. אפשר להגיע גם רק לקינוחים ושתיה וזה בהחלט ימצה.

יום שני – ארוחת בוקר במלון נחמדה מאוד וסגרה את הפינה לילדים. עצירה במאפייה המעולה ליד המלון לקנייה של מאפים הונגריים להמשך היום – KEMENCE PEK, הזמנת BOLT לפארק המים AQUA WORLD הזמנו 2 מוניות גדולות XL שכל אחת נכנסנו 6 אנשים. כרטיסים הזמנו מראש באתר היה הכי נוח, הגענו קיבלנו לוקרים, הסבר על המקום והמגלשות, וניתן היה להשכיר מגבות / חלוקים (10 או 20 ₪, ניתן גם הביא מהמלון).

לגביי הפארק: הפארק גדול ומהמם המון אופציות ומתקנים גם לקטנים וגם לגדולים. לקטנים יש מתחם שלהם עם מגלשות מגניבות, בריכה קטנה וגם גימבורי שהיה מהמם!! לגדולים יותר יש מגלשות אבובים, מגלשות מזרנים, מגלשת ספירלה, מגלשות זוגיות, משפחתיות ועוד… הילדים לא רצו לצאת משם!!! במקום מקבלים צמיד ואיתו משלמים בקפיטריות.

במקום יש בר לשתיה קרה/חמה/חריפה במחירים ממש טובים ועם קוקטילים מעולים למבוגרים. יש מזנון ממש מגוון לארוחת צהריים, השניצל היה מעולה ומנה ממש גדולה, אורז,פסטות,פיצות וגם אוכל מקומי שהיה ממש טעים.

בהמשך היום מהצהריים חזרנו חזרה למרכז, עשינו טיול בבזיליקה כי הילדים רצו מגלידת הפרח המפורסמת, ולאכול גם דונאטס מרובע מעולה (לקחנו בקופסא טייק אווי ממגוון טעמים) (ואכלנו מאוחר יותר בשיט). עשינו עצירה בגלל הענק לסיבוב עם הילדים והיה מושלם !!!! (פעם ראשונה שהיה לי אומץ לעלות וואלה לא מפחיד. מומלץ ביותר. הנוף עוצר נשימה!! ).

המשכנו לשוק הפסחא שנמצא ברחבת העירייה ליד כיכר DEAK ומשם לרובע היהודי, בית הכנסת היהודי, חנות החובה PEPCO ומשם רבע שעה הליכה לכיוון הדנובה – רציף מספר 8 של חברת LAGENDA לשיט לפני הערב – לקחנו בשעה 18:30 והספקנו את השיט גם ביום וגם בשעות החשיכה (לקראת 19:30 שירדנו). ניתן להזמין כרטיסים מראש באתר, או לשלם במקום במזומן.

ארוחת ערב במקדונלס ברחוב הואצי לבקשת הילדים וחזרה למלון.

ארוחת ערב לנו המבוגרים באיטלקית נחמדה ליד המלון BOLEZZO.

יום שלישי – התחלנו את הבוקר בשוק המקומי והמושלם LEHEL TER הנמצא ליד קניון ווסטאנד. השוק פתוח ברוב הימים משעה 6:00 בבוקר. בשוק המון דוכני מזון, ירקות פירות, מאכלים מקומיים, מאפיות מעולות, שוקולדים זולים מכל העולם, מתנות, בגדים תיקים, נעליים ועוד … אל תפספסו!

משם המשכנו בחשמלית (4\6) לכיוון גשר מרגיט, ירדנו בגשר ונכנסו רגלית לאי. שכרנו 2 זוגות אופניים של שישה מקומות ועשינו טיול במשך שעה באי, ניתן לעצור בגן החיות הקטן. במקום יש מסעדות, בתי קפה, גן יפני וגם פארק מים ומזרקה מוסיקלית שפועלים בימי הקיץ.

הילדים נהנו בעיקר מלדווש באופניים המגניבות ולעשות סיבובים. ניתן להשכיר במקום גם רכבי גולף חשמליים ואופניים זוגיים / לארבעה אנשים.

מחיר השכרה לשעה 6980 פורינט. לוקחים ומחזירים באותה הנקודה באי.

משם המשכנו לקניות בקניון CORVIN וארוחת צהריים מאוחרת ולאחר מכן חזרנו למלון והזמנו פיצה מעולה לילדים שהיו כבר עייפים מאוד. (PIZZICA ליד המלון).

בערב יצאנו המבוגרים לtiki BAR בר קוקטילים מהמם (ניתן להגיע גם עם ילדים, יש להם קוקטילים ללא אלכוהול) ומשם המשכנו לארוחת ערב בVAKVARJU מסעדה מעולה ומאוד מתאימה גם עם ילדים. תפריט ממש מגוון והמקום מהמם עם פינת משחקים קטנה (בסניף ליד הבזיליקיה).

יום רביעי – הקדשנו את חצי היום הראשון לצד של בודה. לקחנו תחבורה ציבורית לכיכר clark adam ומשם לקחנו את הקרונית שעולה במעלה ההר לגבעת הטירה בבודה funicolare מחיר לילד 700 פורינט ולמבוגר 1400( מעל גיל 3). עשינו סיבוב רגלי באזור וירדנו חזרה לכיכר למטה על מנת לקחת קו מספר 16 חזרה לכיוון מצודת הדייגים וכנסיית מתיאש (אפשר ללכת את זה גם רגלי רבע שעה – לכוון בגוגל מפות).

במצודת הדייגים עשינו תחילה עצירה לעוגות טעימות בקונדיטוריית רוזוורם, צילומי נוף באזור וירדנו חזרה רגלית עד הכיכר למטה. (ניתן לעצור בדרך ב"ביתו של הודיני").

מהכיכר למטה מעבר לכביש לקחנו חשמלית מספר (19/47/49) שנוסעת לאורך הדנובה עד גשר החירות וחצינו את הגשר רגלית לשוק המקורה.

ארוחת צהריים אכלנו במסעדת FOR SALE המעולה. היא לא הכי זולה אבל ללא ספק הגולש שם וגם השניצל לילדים הכי טעים שיש. וגם האווירה ואכילת הבוטנים וזריקתם על הרצפה. (אין אפשרות להזמין מקום לראש, אבל לרוב לא צריך לחכות יותר מידי זמן אם מגיעים).

המשכנו למוזיאון הסלפי 2 (BUBLEs) המקום נחמד מאוד והילדים נהנו בעיקר מבריכת הכדורים הגדולה ולהצטלם. (בעיניי הוא לא מושקע מספיק, מקומות הצילום בו הם לא רבים וגם התאורה שם לא הכי טובה).

משם דרך הרובע היהודי רגלית חזרה לכיוון המלון, טיול בחנויות הרחוב שבדרך ועצירה לבלינצס מעולה ליד פסל (sisi statue) מומלץ בחום !!! המשכנו לחנות SUGAR! שהיתה אטרקציה בפני עצמה לילדים. אכלנו שם עוגה מעולה, מקרונים והילדים נהנו ממשקאות מלאים בסוכר, גלידה וסוכריות.

בערב יצאנו המבוגרים למסעדת האבירים SIR LANCLOT שנמצאת מרחק הליכה של 8 דק מהמלון. הזמנו מקומות מראש באתר שלהם ולמרות שהתבלבלנו בתאריך ההזמנה קיבלו אותנו והיה מקום.

היה מופע מעולה ומצחיק וארוחה ענקית מצויינת. (הזמנו ארוחה לארבעה אנשים והייתה מספיקה גם ל8). מי שלא אוכל כשר ואוכל מהכל יהנה שם מאוד. יש גם מנות רגילות/ בודדות במקום וגם לצמחונים.

יום חמישי – פארק חבלים ORCZY נסיעה קצרה של 20 דק ממרכז העיר, הגענו לפארק ORcZY המהמם ! בכניסה לפארק יש אזור עם מתקני כושר מהממים וגם גן משחקים גדול. במרכז הפארק אגם ממש חמוד עם ברווזים. בית קפה עם פינות ישיבה מעץ שנמצא על האגם מגיש ארוחות בוקר, משקאות וגם גלידות שהילדים נהנו מהם אח"כ.

פארק החבלים – מקום מושלם, מתוחזק בצורה מדהימה, המון מסלולים לגדולים, קטנים וגם מבוגרים אמיצים. (ניסיתי והיה מאתגר) המון אומגות שהפכו את החוויה לעוד יותר כיפית. מתאים לכל גיל. יש מסלולים של שעה וחצי / 3 שעות. מקבלים רתמות, קסדות והסבר מצויין לגביי השימוש והמקומות המותרים לכל גיל והם גם עוזרים במקרה שצריך עזרה/חילוץ באמצע המסלול. המחירים מופיעים באתר שלהם ויש 10 % הנחה למי שמגיע דרך הקבוצה שלנו.

מהפארק נסענו לארוחת צהריים בקניון WESTEND קומת האוכל שם מעולה, יש שם המון אוכל מוכן וגם אוכל הונגרי. הילדים רצו מקדונלס ואנחנו נהננו מהאוכל המבושל והזול.

לא רחוק מהקניון לקחנו קו 23 אוטובוס אדום עד לתחנת סצ'יני שמגיע לגן החיות והקרקס. הזמנו כרטיסים למופע הקרקס של שעה 15:00. המופע הסתיים בשעה 17:30 והיה מדהים! מופע מושקע, מהפנט, רואים מצויין מכל כיוון. אל תפספסו!!!

יש לקנות במקום פופקורן טעים, שתיה, חטיפים ואפשר גם להביא איתכם.

יש שמירת חפצים למי שרוצה להשאיר מעילים/עגלות או דברים אחרים. כרטיסים הזמנו מראש באתר. ניתן לקנות גם במקום אם נשארו מקומות (האולם לא היה מלא).

לאחר מכן טיילנו קצת בפארק שנמצא ליד ולקחנו מטרו צהוב חזרה למלון התארגנו לארוחת ערב חגיגית במסעדת MENZA מסעדה מעולה ומומלצת שנמצאת דקה מהמלון. כל האוכל שהזמנו היה ממש טעים גם הראשונות וגם העיקריות והשירות היה מעולה!

יום שישי ואחרון – קמנו מוקדם בבוקר, יצאנו למאפיה ליד המלון להצטייד בדברים טעימים.

משם נסענו עם המטרו האדום (החלפה מהצהוב) לתחנת BATTYHANY TER שממנה יוצאים קווי הרכבת H5 לעיירה סנטנדרה. בתחנת הרכבת יש מכונות לרכישת כרטיסים לרכבת – כרטיס לכיוון עולה 310 פורינט לבנאדם (אם יש לכם כבר כרטיס תחבורה ציבורית של בודפשט) המחיר הוא מחיר השלמה כביכול מהיציאה מבודפשט ועד העיירה. מדובר על רכבת פרברית ירוקה ויפה בסגנון של פעם שהילדים מאוד נהנו לנסוע בה. הרכבת נוסעת על שפת הדנובה בחלק מהדרך ועוברת בעוד עיירות עד שמגיעה לסנטנדרה.

הגענו מוקדם בבוקר ישירות למוזיאון המרציפן שנפתח כבר לפני 9 וחצי באותו יום מומלץ מאוד ויש גם חנות קטנה לקנות בה מרציפנים. טיילנו במדרחוב ונהננו מהחנויות המקומיות ודוכני האומנים שבמקום. העיירה ציורית ומהממת. יש אפשרות להגיע גם לבית הכנסת הקטן שנמצא בעיירה ולהנות מבתי הקפה והמסעדות שנמצאות בקרבת הדנובה. אכלנו קיורטוש מעולה בסמטה של המטריות הצבעוניות וקנינו מזכרות.

בצהריים חזרנו חזרה לעיר ישירות לקניון ARKAD (עם קו המטרו האדום מתחנת הרכבת בה ירדנו)

אכלנו צהריים ועשינו השלמת קניות. בקניון בקומה הראשונה ליד מסעדות האוכל יש גם משחקיה ממש חמודה שמתאימה עד גיל 8 בערך. עולה סביבות 10 ₪ לשעה. יש להם גם שירותי בייביסיטר במקום למי שמעוניין.

בקניון עצרנו לקניות גם בסופר בקומה התחתונה – SPAR, קנינו גבינות, חטיפים נקניקים ושאר דברים שאנחנו אוהבים בסופרים בחו"ל ואין לנו בארץ.

חזרנו למלון ויצאנו לסיבוב ברחוב TEREZ KORUT ליד המלון שגם הוא מלא בחנויות וחנויות יד שניה ועופרים מעולות שאני אוהבת.

משם אם הולכים עד סוף הרחוב מגיעים לקניון WESTEND שם אכלנו ארוחת ערב אחרונה בקומת האוכל שם.

בקומה התחתונה של האוכל בקניון יש גם המון חנויות ודוכנים מקומיים. לא רשתות מוכרות ואפשר למצוא שם הרבה מציאות שוות של משחקים, בגדים, תיקים ועוד… אז כדאי לעשות סיבוב.

רוצים לקרוא עוד מלא תוכן על בודפשט עם ילדים? לחצו כאן.