אישור כניסה לארצות הברית (ESTA) – כל מה שצריך לדעת

מה זה אישור כניסה לארה"ב ESTA?

המערכת האלקטרונית לאישורי נסיעה, הידועה בראשי התיבות ESTA, היא מערכת המאשרת כניסה לארה"ב בלי הצורך בוויזה. המערכת הזו מוענקת במסגרת התכנית שפוטרת מוויזה, ומאפשרת לאזרחי מדינות נבחרות להיכנס לארה"ב לצורכי טיול או עסקים לזמן שאינו עולה על 90 יום. לפני קבלת האישור נדרש עיון בפרטים, אימותם ותשלום של 21 דולר.

מהם התנאים לקבלת הפטור מויזה?

פספורט ביומטרי ממדינה הכלולה בתוך תוכנית הפטור מויזה. דוא"ל תקין ששייך לנוסע. מידע הקשור לנוסע: מקום המגורים ומספר הטלפון שלו. איש קשר חירום: פרטים של מישהו ליצירת קשר, כולל טלפון ודוא"ל. בנוגע לתשלום: יש להפקיע סכום של $21.00 USD עבור הבקשה. אפשר לשלם באמצעות כרטיסי האשראי: מאסטרקארד, VISA, אמריקן אקספרס, Discover (או JCB ודיינרס קלאב) או גם דרך השירות PayPal.

מי יכול להגיש בקשה לתוכנית פטור מויזה ESTA?​

אנשים ממדינות המשתתפות בתוכנית הוויזה ללא פטור, המעוניינים לבקר בארצות הברית לתקופה שאיננה עולה על 90 יום לצורך עסקים או טיול, יכולים להגיש בקשה לכך. הגשת הבקשה יכולה להתבצע לגבי אינדיבידואל או עבור קבוצה של אנשים.

הוצאת אישור כניסה לארצות הברית (ESTA) – השלבים להגשת הבקשה

לרוב, אישור הנסיעה מגיע בצורה מהירה, אך כדאי להקליד את המידע באופן מדויק ולהתייעץ עם השגרירות האמריקאית, על מנת להבטיח חוויה חלקה. יש מקרים בהם האישור עשוי להתעכב אף לשלושה ימים.כל הפעולות מתבצעות באמצעות האינטרנט, וניתן לשלוח את הבקשה מכל מחשב או מכשיר נייד.

השלבים בתהליך ההגשה:

  • אישור קריאת תנאים: סימון בו אתה מאשר שקראת והתעמקת בהנחיות ובתנאים של ESTA.
  • הקלדת פרטי המבקש: כולל שם מלא, מקום הולדתו, אזרחותו, מספר הדרכון והתאריך בו הונפק.
  • מילוי המידע האישי: כתובת הדוא"ל, כתובת המגורים ומספר הטלפון.
  • הזנת מידע על הנסיעה: התאריכים, מישהו ליצירת קשר במהלך הנסיעה וכתובת האימייל.
  • בדיקת ההתאמה לקריטריונים.
  • בדיקה נוספת של המידע שהוזן.
  • ביצוע תשלום בגובה 21$.

אישור ESTA לעומת ויזה רגילה

אישור כניסה לארה"ב – ESTAויזת תיירות רגילה
משך הטיפולזמן קבלת תשובה הוא תוך כ-72 שעות מרגע הגשת הבקשה.תיאום מועד ריאיון בשגרירות ארה"ב – הזמינות משתנה בין מדינה למדינה בהתאם לעומס הקיים בשגרירות (לעתים מס' חודשים).
משך תוקף האישורשנתיים או אם הדרכון פג, המוקדם מבניהם.לרוב הויזה מונפקת ל10 שנים אלא אם הקונסול החליט אחרת.
אגרה21$185$
משך השהיה בארה"בעד 90 ימים רצופים, לא ניתן להאריך את השהות בארה"ב. לרוב ניתן לשהות עד 180 ימים (בהתאם להחלטתו של קצין ההגירה בעת ההגעה לארה"ב – ביקורת דרכונים), ניתן להאריך את השהייה בארה"ב ללא הגבלה בהתאם לאישור רשויות ההגירה בארה"ב.

חשוב לדעת על ESTA

כשישראל תיכלל בתוך תוכנית הפטור מוויזה, יהיה חשוב להזמין את אישור ה-ESTA עבור הנסיעה כולה. לא כדאי להגיש את הבקשה כאשר אתה בשדה התעופה, כיוון שיש לך להגיש אותה לפחות שלושה ימים לפני הטיסה.

אישור ה-ESTA תקף למטרות נסיעה הכוללות תיירות, טיפולים רפואיים ועסקים. למטרות נסיעה שונות, תצטרך וויזה מסוימת. את ההיתר תקבל דרך האימייל, אך מומלץ להביא את האישור בצורה מודפסת לשדה התעופה, אך אל תצרף אותו לדרכון שלך. אפשר גם לבחור בקבלת וויזת תיירות במקום ה-ESTA אם זה עדיף לך.

תפריט נגישות