אמיליה רומאניה עם ילדים

בחופשה המשפחתית הקרובה שלכם, למה שלא תנסו את אמיליה רומאניה? זהו אזור נפלא בצפון-מרכז איטליה והוא מהווה יעד מושלם לחופשה משפחתית מהנה ומלאת חוויות. עיר הבירה בולוניה והכפרים הציוריים הרבים מלאים בנופים ציוריים מהממים, וכמובן שיש מגוון עצום של אטרקציות ופעילויות שיהפכו את החופשה שלכם למהנה במיוחד עבור כל המשפחה.

בין פעילות לפעילות, תוכלו ליהנות מטיולים רגליים בכפרים היפים ולשבת בבתי קפה אותנטיים עם גלידה איטלקית טעימה. לא לשכוח לבקר באתרי מורשת עולמית כמו סן מרינו (שהיא גם מדינה עצמאית) – תוכלו להסתובב ברחובות הציוריים ולספוג את האווירה המיוחדת. כמו כן מאד מומלץ לשלב טיול באמיליה רומניה עם ביקור בעיירות ואטרקציות של טוסקנה.

אטרקציות באמיליה רומאניה עבור ילדים

פארק השעשועים Mirabilandia –

בחופשה משפחתית באמיליה רומאניה, אחת האטרקציות המומלצות ביותר היא פארק השעשועים העצום Mirabilandia . המותג האיטלקי הוותיק הזה הוא הפארק השני בגודלו באיטליה והוא מציע שפע של הרפתקאות מהנות לכל הגילאים.

בין האטרקציות הכי פופולריות נמצאת התעלה המהירה Maverick

יש גם הרבה הרפתקאות קצת פחות מרגשות אך מאתגרות ומהנות לא פחות, כמו מסלולי רייל ראידרס אדירים, מתקני רכבת הרים ומערבולות מתהפכות שיגרמו לכם לצרוח בהנאה.

מלבד מתקני ריגושים, יש בפארק גם הרבה אטרקציות רגועות יותר כמו מוזיאון המכוניות הקלאסיות והאקווריום הגדול Garra Rufa שבו תוכלו להשתכשך ביצורי מים קטנים ולהיחשף לחוויה מרעננת.

אחד האזורים הכי מרשימים הוא Dinoland, שבו ניתן ללמוד המון על עולם הדינוזאורים דרך מיצגים. בקרבת אזור זה יש גם פארק מים עם מגלשות מרהיבות שישדרגו את הכיף לכל המשפחה.

מוזיאון פראדי במודנה

עבור אוהבי המכוניות והמהירות, מומלץ לבקר במוזיאון פרארי המפורסם בעיר מודנה שבאמיליה רומאנה. המוזיאון המרשים והמודרני הזה הוא מקדש אמיתי לחברת פרארי המיתולוגית ולעולם המרוצים. בתערוכות המרהיבות תוכלו לראות דגמים קלאסיים של מכוניות פרארי לצד דגמים חדשניים ועתידניים.

הילדים יתלהבו לראות את המכוניות היוקרתיות והמהירות האלה מקרוב, ללמוד על הטכנולוגיות המתקדמות שמניעות אותן ולשמוע על ההיסטוריה המפוארת של החברה ועל זכייתה בגביעים רבים. חלקים גדולים מהמוזיאון מוקדשים לסיפורי הדרייברים המיתולוגיים ולהישגים הבלתי-נשכחים שלהם במרוצים הגדולים והחשובים בעולם. מדובר בחוויה מרתקת ומלהיבה במיוחד לילדים וגם למבוגרים.

פארק המים Aquafan

פארק המים הגדול Aquafan באזור רימיני שבאמיליה רומאנה הוא יעד מצוין לחופשת יום מרעננת. עם שטח ענק של כ-90 דונם והמון אטרקציות מרגשות, מדובר באחד מפארקי המים הגדולים והמעניינים באיטליה.

כבר בכניסה לפארק תרגישו את האווירה הקיצית והנעימה עם צמחייה טרופית, מוסיקה לטינית ושפע של בריכות כחולות ומגלשות צבעוניות. Aquafan מחולק לשלושה אזורים עיקריים:

האזור הראשון כולל מגלשות מים אדירות וסוחפות כמו מגלשת הגלים של 17 מטרים וה"קמיקזה" המפחידה.

האזור השני הוא אזור השקט המתאים לילדים. כאן תמצאו בריכות שחייה מקורות, סוכת מנוחה והרבה משטחי שיזוף. לילדים הקטנים יש אזור משחקי מים נפרד עם מגלשות משלהם.

האזור השלישי הוא חוויה בפני עצמה – פארק גלים! כאן תמצאו בריכת גלים ענקית עם גלי ים אמיתיים שיזכירו לכם ים אמיתי. זוהי חוויה מהנה במיוחד לכל המשפחה לשחות וליהנות כשגלים ענקיים מציפים את המקום.

מלבד הבריכות והמגלשות, יש גם הרבה פינות יפות לשבת ולאכול בהן.

חופי ים של אמיליה רומאניה

אמיליה רומאנה ידועה בנופיה הכפריים היפים ובערים ההיסטוריות המרשימות שלה, אך האזור הזה גם מציע חופי ים מקסימים שהם אידאליים לחופשה קיצית עם המשפחה. במיוחד באזור רימיני תוכלו ליהנות מחופים נפלאים עם מים צלולים, חולות לבנים ורבה מקומות בילוי ופעילות משעשעים.

אחד החופים הכי פופולריים ומומלצים באזור הוא ריקיונה (Riccione) זהו חוף ארוך של יותר מ-6 ק"מ המשופע בחולות זהובים רכים ובמים בהירים ונקיים. החוף מחולק לאזורים של חופים מרוצפים ומוצלים וחלקות של חוף ציבורי פתוח. חופי הים הציבוריים מתאפיינים בשירותים נוחים של מלתחות, מקלחות ומסעדות.

לאורך חוף ריקיונה יש גם שפע של בארים ודוכני גלידה צבעוניים שמוסיפים אווירה קיצית וקסומה במיוחד. בערבים, החיים הלילה עוברים לרחובות הראשיים והטיילות שמלאים בפעילות – זוהי הזדמנות מצוינת לארוחה איטלקית טעימה תחת כוכבים.

ערים לטיול באמיליה רומניה

מודנה

בתור יעד לטיול משפחתי, העיר מודנה שבאמיליה רומאנה היא בחירה מצוינת. לא רק שהיא מציעה שפע של אתרים מרתקים והיסטוריה עשירה, אלא גם אווירה קסומה ותרבות איטלקית אמיתית שהילדים יתלהבו ממנה. כדי לחוות את מודנה כראוי, הנה כמה ממוקדי העניין המרכזיים לתכנן בה:

התחילו את הביקור במרכז העיר העתיק המקסים. לבין הבניינים הרנסנסיים והארמונות המפוארים שוכנים רחובות צרים נעימים וכיכרות מרובעות. אחד מהאטרקציות התיירותיות הפופולריים ביותר הוא לסייר באופן חופשי בין הסמטאות ולהנות מהאווירה הקסומה.

בין ביקורים באתרים השונים, כדאי להמשיך וליהנות מהאווירה הנעימה של מודנה – לשבת בגלידריה טיפוסית, לבלות בפארקים הירוקים או לעשות שופינג באזורי הקניות השוקקים.

במודנה תמצאו גם שוק מהמומלצים באיטליה – Mercato Storico Albinelli

בולוניה

אם אתם מתכננים טיול משפחתי לאמיליה רומאנה, אחת הנקודות החשובות שכדאי לכלול בו היא בירת המחוז – בולוניה. העיר העתיקה והססגונית הזו מציעה תמהיל מרתק של נופים עירוניים, אטרקציות מגוונות וטעמים דלישיוסים שיהפכו את הטיול למהנה ורב-גוני במיוחד.

ההתחלה הטובה ביותר היא להסתובב ברובע הדרום-מזרחי העתיק של העיר, הידוע בשם "אל קואדרילטרו". האזור היפהפה הזה דחוס באדריכלות היסטורית, כיכרות צבעוניות ומבני אבן ישנים. אחת האטרקציות המפורסמות ביותר בו היא הטורי אזינלי – שתי מגדלי שעון גבוהים מאבן שנבנו במאות ה-11-12. הילדים יהנו גם לראות את הכיכרות המרובעות ולטייל ברחובות הצדדיים הצרים והציוריים.

כדי להשלים את הטיול המשפחתי, אסור לפספס גם את חוויית האוכל הקולינארית בעיר. כיכר הדגל המפורסמת היא פורטיקו דל פבה, שכונת הפיצות המרהיבה של בולוניה עם דוכנים רבים לאכול פיצה איטלקית אמיתית. או שניתן לבחור בכמה מהמסעדות המקומיות המציעות פסטה טרייה ואוכל איטלקי אחר.

מומלץ גם לבקר בשוק Mercato delle Erbe הגדול

עיירה דוצה Dozza

אם אתם מחפשים יעד קסום וקצת שונה לטיול משפחתי באמיליה רומאנה, כדאי מאוד לבקר בעיירה הציורית דוצה. הכפר הקטן והשקט הזה נמצא באזור בולוניה ולמרות שהוא קטן למדי, יש בו משהו מיוחד שישאיר חותם בלתי נשכח על כולכם.

כבר עם ההגעה לדוצה תבחינו באווירה הכפרית השלווה והנחמדה השורה בה. בתים קטנים בגוונים חמים של חום וצהוב מקיפים את הרחובות הצרים והאבניים. אבל מה שבאמת הופך את דוצה למקסימה הן הציורי הקיר המרהיבים שמקשטים כמעט כל בית וסמטה בעיירה.

בכל מקום שתסתכלו תוכלו לראות ציורי קיר מרהיבים של דמויות היסטוריות, פרחים צבעוניים ודמויות מחיי היום-יום שצוירו על בתים ותוספות מאוירות לחלונות ודלתות. זהו אמנם כפר קטנטן, אבל הוא משדר אווירה בוהמית וססגונית שכיף לטייל בה. מדי שנה הציירים האיטלקים אף מתכנסים לפסטיבל קיר צבעוני ומוסיפים יצירות חדשות למבנים.

אמיליה רומאנה היא יעד חלומי לחופשה משפחתית מהנה. עם מגוון כה רחב של אטרקציות ופעילויות לילדים, יש משהו שיתאים לכל גיל ולכל טעם. תכננו היטב את הטיול וצאו לדרך!

המאמר נכתב ע"י גימפל נטע מצוות אתר "המומחים לאיטליה".

תפריט נגישות