אטרקציות באוסטריה – המקומות שחובה לבקר בהם

אוסטריה היא מדינה קסומה ומגוונת הממוקמת בלב אירופה ומציעה מרחבים טבעיים עוצרי נשימה, ערים היסטוריות, אומנות יפהפייה ותרבות עשירה. האטרקציות באוסטריה הן מגוונות, וכל מטייל ימצא מקומות מרתקים ומעניינים, ולא משנה באיזה אזור הוא מחליט לבקר. אוסטריה נחשבת לרפובליקה פדרלית ומחולקת ל-9 מדינות עיקריות, ולכל אחת מהן יש ייחודיות משלה. במאמר זה נסקור את האטרקציות המרכזיות בכל אחת מהמדינות ונבין מה ההבדלים ביניהן. בואו נצא לדרך!

וינה – בירת האטרקציות באוסטריה

וינה, בירת אוסטריה, מציעה אינספור אטרקציות היסטוריות ותרבותיות המושכות מיליוני תיירים מדי שנה. מרכזה ההיסטורי של וינה הוא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו ויש בו מבנים מרשימים כמו קתדרלת סטפנוס הקדוש, כיכר מריה תרזה וארמון הופבורג.

בתור בירת התרבות של אוסטריה, וינה היא מוקד משיכה גם לחובבי מוזיקה קלאסית. אפשר לבקר בבתי האופרה המפורסמים שטאטסאופר ופולקסאופר, לצפות בקונצרטים של התזמורת הפילהרמונית של וינה ולחוות ערבי מוזיקה בכנסיות רנסנס ובארמונות נוצצים. בין המוזיאונים המיוחדים של וינה נמצא גם המוזיאון לתולדות האומנות, שבו ניתן למצוא יצירות מהעת העתיקה עד המאה ה-18.

מלבד האטרקציות התרבותיות, וינה גם מציעה שפע של פארקים, גנים ושטחים ירוקים לפעילויות שונות. הגן הגדול (פראטר) הוא פארק שעשועים ענק במרכז העיר עם מסלולי הליכה ובריכות. יש בו גם פעילויות לילדים, כך שאם תכננתם להגיע לאוסטריה עם ילדים, גם להם יהיה מה לעשות שם. בקיץ ניתן להשתזף בגן וינה הלאומי, הצופה אל מרפסת הכרמים מימי הביניים. כמו כן, שווה לבקר בגני שונברון, לצפות בבריכות המים וליהנות ממרכז המבקרים.

אוסטריה התחתית (Niederösterreich)

אוסטריה התחתית שוכנת בדרום מזרח וינה והיא אחת מהמדינות המרכזיות של אוסטריה. האזור מציע נופים מיוחדים, גבעות ירוקות, כרמים ויערות. מוקד המשיכה המרכזי באוסטריה התחתית הוא עיירת דורנשטיין, שבה ניצבת טירה מרשימה, וכן עיירת קרמס הציורית הנחה במקום שבו מתחברים נהר הדנובה עם נהר הקרמס. 

אוסטריה העילית (Oberösterreich)

מדינת אוסטריה העילית היא אחד מהאזורים היפים והירוקים במדינה. האזור מתאפיין בהרים ירוקים, באגמים צלולים ובכפרים ציוריים. אחת מהאטרקציות המרכזיות היא עיר הבירה לינץ (Linz), שבה יש רחובות מרוצפים, מבנים בסגנון ברוק ומוזיאונים מרתקים. אזור הלאנדס היפהפה הוא פנינה נוספת באוסטריה העילית, שבו ניתן למצא כפרים, אגמים ואפשרויות טיול רבות. כדאי גם לבקר בהוכוסטר, טירת עץ עתיקה ועוצרת נשימה.

בורגנלנד (Burgenland)  

בורגנלנד היא המדינה הקטנה והמזרחית ביותר באוסטריה, הגובלת עם הונגריה. באזור זה תמצאו נופים יפים, טירות היסטוריות ענקיות וכרמים ציוריים. מוקדי המשיכה המרכזיים הם העיר אייזנשטאט, השוכנת בחלקה בהונגריה, והטירה שלה. כמו כן, כדאי לבקר בעיירת רוסטוק ובטירתה העתיקה, ובכפר ארנשטיין הקטן והציורי הנודע בזכות הכרמים שבו.

קרינתיה (Kärnten)

גם מדינת קרינתיה נחשבת לאחד מהאזורים היפים ביותר באוסטריה, וזאת בזכות הרי האלפים, האגמים והנופים הפסטורליים. מוקד המשיכה המרכזי הוא עיר הבירה קלגנפורט, המתאפיינת ברחובות ציוריים, בכנסיות מפוארות ובמוזיאונים מעניינים. מעבר לעיר הבירה, האטרקציות הטבעיות הן אלו הגורמות לתיירים להגיע לאזור זה כשהם מחפשים אטרקציות באוסטריה – אגם וורטרזה, עמק מלטה ואגמים נוספים בני מיליוני שנים. 

חבל זלצבורג (Salzburgerland)

חבל זלצבורג הוא אחד מהיעדים הפופולריים ביותר באוסטריה בזכות הנופים האלפיניים המרהיבים וזיקתו למוזיקה ולתרבות. כמובן שהעיר זלצבורג היא אטרקציה מרכזית בעצמה, זאת בגלל הגרעין ההיסטורי, הארמון המפואר והמקומות הקשורים למשפחת פון טראפ. גם באזור זה ניתן למצוא אטרקציות טבע כמו אגם זלצקממרגוט, דרך הרי האלפים הגרמנית ומסלולי הליכה מקסימים.

סטיריה (Steiermark)

מדינת סטיריה ידועה בזכות הנופים, האגמים והאזורים הכפריים. העיר גראץ, בירת סטיריה, היא אחת מהאטרקציות באוסטריה המושכות אליהן תיירים המתעניינים בהיסטוריה, זאת משום שניתן למצוא בה שרידים מימי הרומאים. מטיילים גם אוהבים לבקר באזורים הכפריים השלווים סביב מרבורג שבגרמניה וליהנות מהליכה רגועה ומאתרי מורשת שונים.

חבל טירול (Tirol)

אינסברוק, בירת חבל טירול, היא עיר אלפינית השוכנת על רקע הררי. בין המבנים המרשימים שבה ניתן למצוא את ארמון בית העירייה הישן, המפורסם בזכות הגג המוזהב, ואת כנסיית החצר – המתהדרת בקברים קיסריים מפוארים. אבל האטרקציות המרכזיות באינסברוק שבטירול הן כמובן אטרקציות ספורט. ניתן לצאת לסקי בימי החורף המושלגים ולטיפוס הרים בימי הקיץ, הכול בליווי של נוף יפהפה במיוחד.

מדינת פורארלברג (Vorarlberg)

מדינת פורארלברג היא מדינת המחוז המערבית ברפובליקה הפדרלית של אוסטריה. היא גובלת בשוויץ ובגרמניה. זהו אזור הררי מרהיב עם אפשרויות בלתי נגמרות לאטרקציות כמו גלישה, רכיבה, רייזינג והליכה. באזור זה תמצאו גם כפרים, נחלים, מפלים ואפילו כמה ערים היסטוריות מעניינות כמו ברגנץ, דורנבירן ובלודנץ. מוקד משיכה מרכזי נוסף הוא האגמים הצלולים, ובעיקר אגם קונסטנץ – הגובל בין אוסטריה, גרמניה ושוויץ.

מידע נוסף ומקורות לתכנון הטיול

חשוב לציין שמלבד האתרים וההמלצות שפורטו, כדאי להיעזר במקורות מידע נוספים לפני ותוך כדי תכנון הטיול. ניתן למצוא טיפים רבים וחשובים לטיול מוצלח כמו המלצות לטיסות, מלונות, השכרת רכב, ביטוחים, קניית כרטיסים וכן עוד אטרקציות באוסטריה. מומלץ גם להתעדכן בשעות פתיחה, בדרכי גישה, בתשלומי כניסה ובמגבלות מסוימות העשויות להשתנות.

לסיכום – אטרקציות באוסטריה לכל אחד

אין ספק שאוסטריה היא יעד תיירותי המציע מגוון עצום של אטרקציות, וכן שהיא יכולה להתאים לכל אחד ולכל גיל. כדי לתכנן טיול מוצלח באוסטריה חשוב להיעזר במידע ממקורות שונים, לבחור את האטרקציות המתאימות לכם ביותר ולהשאיר זמן גם לחוויות ספונטניות ולא מתוכננות. החופשה המושלמת מחכה לכם!

תפריט נגישות